Denna webbplats använder cookies. Genom att fortsätta surfa på denna webbplats accepterar du cookies.

X

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Ansöka om färdtjänst

Hur ansöker jag?
Ansökningsblankett hittar du under rubriken "Blanketter" eller på Medborgarkontoret på Storgatan 13. Du kan också få blanketten skickad till dig per post eller e-post.

Eftersom tillståndet för färdtjänstresor kräver en funktionsnedsättning, ska du komplettera din ansökan med ett läkarintyg/läkarutlåtande.

Efter din ansökan gör handläggaren en utredning kring det eventuella behovet av färdtjänst. Målet är att ett beslut ska vara klart inom två veckor från det att en fullständig ansökan med läkarutlåtande kommit in.

Hur länge gäller tillståndet?
I regel beviljas tillstånd för färdtjänst för två år i taget och du måste på egen hand ansöka om eventuell förlängning av tillståndet.

Rondell
Kontakta oss

Färdtjänsthandläggare
Telefon: 0530-189 02

Telefontid:

måndag-fredag 08.30-11.30

Sidan uppdaterades 10 december 2021