Datorer, kopiering, scanning och läsplattor m.m.

Internet och ordbehandling
Biblioteket har tre datorer med internet och ordbehandling. Biblioteket erbjuder också 6 läsplattor som kan användas på biblioteket.

Bibliotekets katalog
Det finns två terminaler för sökning i bibliotekets katalog. En dator är placerad på barn- och ungdomsavdelningen och en finns vid informationen.

Du kan ringa och boka en dator på telefon 0530-182 00.

Öppet Wifi
På biblioteket får du tillgång till wifi utan kostnad. Ingen kod behövs. Sök upp "Mellerud Public Wifi".

Övriga tjänster

Kopiering/Utskrift
A4 eller A3 kostar 3 kronor, dubbelsidigt kostar 4 kronor. Färgkopia/utskrift kostar 5 kronor. Dubbelsidig färgkopia/utskrift kostar 6 kronor.

Max 50 kopior per original. Vid större upplagor hänvisas till kommunkontoret.

Kopior ur bibliotekets referensbestånd, upp till 5 kopior utan avgift.

Kopior ur senaste numret av tidskrifter, upp till 5 kopior utan avgift. Kopior ur dagstidningar upp till 5 stycken utan avgift. Övrig kopiering avgiftsbelagd.

Kopior från andra bibliotek debiteras låntagaren i de fall Melleruds kommunbibliotek debiteras för kostnaden.

Kopiator

Skanning
Du kan skanna dokument i bibliotekets skanner och få skickat till valfri e-postadress. Denna tjänst är utan kostnad.

Uthyrning av lokaler
Vill du boka lokal ring telefon 0530-182 00.

Bibliotekets lokaler upplåtes ej för privata fester, knytkalas och liknande.

Hyreskostnader utgår ej för studieförbund, föreningar och liknande då genomförd aktivitet sker i samarrangemang med Kultur och utbildningsnämnden.

Sidan uppdaterades 12 januari 2022