Denna webbplats använder cookies. Genom att fortsätta surfa på denna webbplats accepterar du cookies.

X

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Förskola

Förskola är för barn mellan 1 år och 5 år.
Barnen får vara i förskolan när föräldrarna
arbetar, studerar eller söker arbete.
I förskolan leker barnen ute och inne, ritar och mycket annat.
Förskolan kallades också dagis.

Allmän förskola

Barn har rätt att gå i förskola från höst-terminen
det år de fyller 4 år.
Allmän förskola betyder att det ska finnas
en plats för barnet.

Du som är förälder väljer om ditt barn ska gå i
förskolan eller om de inte ska gå i förskolan.
Allmän förskola är ungefär 3 timmar varje dag eller
15 timmar per vecka.
Det kostar ingenting att gå i allmän förskola.


Sidan uppdaterades 13 mars 2020