Melleruds kommun
Mellerud är en av Dalslands 5 kommuner.
Det bor cirka 9 tusen personer i kommunen.
Från Mellerud till Göteborg är det 13 mil.
Från Mellerud till Karlstad är det 12 mil.
Det finns många små-företag i Mellerud.
Mellerud ligger vid sjön Vänern.
I kommunen kan du kan till exempel fiska,
vandra, tälta och åka båt.
Tätorter
I Melleruds kommun finns det fyra tätorter.
Det är Bränna, Dals-Rostock, Mellerud och Åsensbruk.
Församlingar
I kommunen finns nio församlingar med kyrkor.
Det är Bolstad, Dalskog, Erikstad, Grinstad, Gunnarsnäs, Holm, Järn, Skållerud och Ör.
Kontakta kommunen
Om du vill kontakta kommunen kan du ringa telefonnummer 0530-18000.
Sidan uppdaterades 12 mars 2020