Denna webbplats använder cookies. Genom att fortsätta surfa på denna webbplats accepterar du cookies.

Melleruds kommun

Mellerud är en av Dalslands 5 kommuner.
Det bor cirka 9 tusen personer i kommunen.

Från Mellerud till Göteborg är det 13 mil.
Från Mellerud till Karlstad är det 12 mil.

Det finns många små-företag i Mellerud.

Mellerud ligger vid sjön Vänern.
I kommunen kan du kan till exempel fiska,
vandra, tälta och åka båt.

Tätorter

I Melleruds kommun finns det fyra tätorter.
Det är Bränna, Dals-Rostock, Mellerud och Åsensbruk.

Församlingar

I kommunen finns nio församlingar med kyrkor.
Det är Bolstad, Dalskog, Erikstad, Grinstad, Gunnarsnäs, Holm, Järn, Skållerud och Ör.

Kontakta kommunen

Om du vill kontakta kommunen kan du ringa telefonnummer 0530-18000.


Sidan uppdaterades 6 mars 2017